Pomimo twierdzeń BMW, że skrzynie biegów posiadają olej dożywotni, firma ZF Friedrichshafen AG, która produkuje skrzynie dla BMW zaleca wymianę w przedziale 60.000 – 80.000 tys. km bądź 6 lat w zależności od tego co nastąpi pierwsze.
Skrzynia biegów ZF8HP cieszy się doskonałą opinią na rynku motoryzacyjnym. ZF8HP radzi sobie z momentem obrotowym od 220 nm do 1000 nm i jest wystarczająco elastyczna, aby można ją było stosować w pojazdach codziennego użytku i wyczynowych samochodach sportowych, takich jak Lamborghini Urus i Aston Martin Vanquish.
Poprawna eksploatacja i obsługa serwisowa skrzyni jest niezbędna, jeżeli zależy nam na jej długiej i bezawaryjnej pracy. Decydujące znaczenie ma tutaj jakość oleju, którego zadaniem jest m.in. smarowanie elementów przekładni i chłodzenie podzespołów. Na skutek degradacji oleju zmieniają się jego właściwości: zmniejsza się lepkość oraz właściwości smarne.
Istnieją dwie metody wymiany oleju ATF
* Metoda statyczna ( grawitacyjna ) polegająca na spuszczeniu zużytego oleju za pomocą korka spustowego, która umożliwia nam na spuszczenie około 60% oleju z układu. Reszta pozostaje w konwerterze, sterowniku oraz kanałach olejowych.
* Metoda dynamiczna jest przeprowadzana za pomocą specjalnej maszyny, którą podłączamy do przewodów olejowych prowadzących do chłodnicy i podczas pracy silnika urządzenie płynnie zastępuje zużyty olej nowym. Taka metoda pozwala nam na dokładne przepłukanie skrzyni biegów oraz wymianę do 100% zużytego oleju.